Els centres d'Horta-Guinardó fan...

Set alumnes de l’Institut Anna Gironella de Mundet participen en la final de la competició de robòtica mundial VEX-U World a Louisville, Kentucky (EEUU), després d’haver guanyat la fase estatal que es va celebrar a Girona el passat 28 de febrer.

En el marc de l’acte s’ha donat a conèixer el projecte guanyador del concurs, un treball sobre les desigualtats dels barris de l’Institut Ferran Tallada, i el Camp d’Aprenentatge ha rebut un guardó-menció especial per la seva participació en aquesta iniciativa. Els instituts Ferran Tallada, Joan Brossa, Comas i Solà, Serrat i Bonastre, Joan Manuel Zafra i Vila de Gràcia són els sis centres que han participat aquest curs 2017-2018 en la primera edició del Repte Barcelona Dades Obertes. Es tracta d’un projecte pilot de l’Ajuntament de Barcelona que vol promoure l’ús de les dades obertes publicades entre els centres educatius del portal Open Data BCN a través d’un concurs adreçat als alumnes de 3er i 4t d’ESO.

NUSHU és el nom del personatge principal, un extraterrestre que té la missió d’entendre els terrícoles i el seu impacte sobre el planeta. Per fer-ho, demana ajuda a ​ l'alumnat, al que considera sensible i molt intel·ligent. 

Emissió del programa Catakrac: Programa de realitat augmentada a l'escola Taxonera. (registrat el 11 de febrer)

 L'escola Font d'en Fargas, orgullosos del Projecte Junts amb la Fundació 3Turons, recollen  el premi Aps  (aprenentatge i servei ) .

 2n premi "La confideració 2017" per la Cooperativa d’Alumnes Pinisan de l’Escola Rel, Centre d’Educació Especial, per tractar-se d’una pràctica innovadora en la integració i participació de les persones usuàries, en aquest cas els mateixos alumnes.

 fem escola a Barcelona: Les tertúlies literàries dialògiques són una de les actuacions d’èxit que es desenvolupen a la Comunitat d’aprenentatge de l’Escola Coves d’en Cimany.

CATAKRAC: ...Anirem a l’Escola Taxonera a veure com preparen la festa de Sant Jordi....

 L'equip de Robòtica de l'Institut Anna Gironella de Mundet s'ha registrat per participar a la Final Mundial 2016 VEX WorldsAquest any s'han desenvolupat dos robots molt fiables i competitius que poden donar molt bons resultats en la competició mundial. Hi ha un total de 7 alumnes dels Cicles Formatius Superiors de Robòtica i Telecomunicacions que participaràn en la competició que es realitzarà del 20 al 23 d'abril a Louisville, Kentucky. USA.

El guió realitzat per CEE Mare de Déu de Montserrat: "Tots podem guanyar al futbol" guanya un accessit als premis de la 6à edició del (RE)Imagina’t de l'Observatori de les dones en el mitjans de comunicació.

Els professors Joan Fontdeglòria de l'Institut Príncep de Girona i José Luis Fierro de l'Institut Joan Brossa premiats al V Concurs de Bones pràctiques TAC. 
 
ELs centres Institut Vall d'Hebrón, EscolaVirolai, Escola Pérez Iborra i Escola Mare del Diví Pastor obtenen el premi especial Intercentre.

 

Alumnes de l'Escola Rel han desenvolupat un programa informàtic per convertir l'hort escolar en un smart hort. Ara podran fer-ne el seguiment per internet o amb el mòbil.

La Federació Catalana de Tennis i el Centre de Recursos Pedagògics d'Horta-Guinardó uneixen esforços en un projecte que presenta el tennis com una alternativa per a la integració social. De moment, hi participen cinc escoles del districte per a alumnes amb necessitats educatives especials de primària i secundària.

L'escola REL ha estat finalista en la tercera edició del Mobile Learning Awards en la categoria d'Experiències educatives amb dispositius mòbils amb el projecte SMART-HORT

Els alumnes de l'escola Coves d'en Cimany han realitzat l'activitat "Ja sé llegir" a la Bibliotea El Carmel.

Amb el projecte inicial de presentar-se a la FIRST LEGO League,un grup de noies i nois de 4t d'ESO de l'institut Príncep de Girona de Barcelona han preparat un projecte educatiu anomenat SAMNA: Servei d'Aprenentatge i Motivació per a Nens i Adolescents.L'objectiu d'aquest projecte és trobar un mètode que ajudi als estudiants a aprendre d'una forma més dinàmica. Pretén trobar una solució per a què els alumnes posin més interès i aprenguin amb més ganes els continguts de les matèries.