Els centres d'Horta-Guinardó fan...

 La revista de centre Fòrum Digital, de l'Institut Príncep de Girona, ha publicat la entrevista amb la inspectora, Rosa M. Girbau.

La reutilització de llibres pot ser una solució per estalviar i ser més ecològics

S'han incorporat a l'ARC dues experiències de les escoles bressol municipals El Cargol i Harmonia d'Horta-Guinardó:

- Experimentem amb diferents materials

- Flotació en aigua dolça

 Canal de TV de l'Institut Príncep de Girona, farcit de documents audiovisuals de creació pròpia, que està vinculat al projecte de la revista "Fòrum Digital" amb més de 130 articles entre entrevistes, notícies i reportatges.

Dins de l'ARC s'ha publicat l'experiència de l'Escola Àngels Garriga: Raves a l’hort , en la que els padrins de 4t de primària ensenyen als seus fillols de P3 l'hort de l'escola.

Les escoles Virolai, Mare de Déu de Montserrat i Rel, han participat en el Pregó de les Festes de Santa Eulàlia, la Crònica de Barcelona, que es va llegir al Saló de Cent.

L'INS Vall d'Hebron i el C Virolai van obtenir el 1r premi en la modalitat individual pel treball Junts/es fins l'Everest, un projecte cooperatiu entre l'alumnat de 2n d'ESO dels dos centres que utilitza diferents eines 2.0 pel disseny i lectura de codis QR i per l'edició de suport música.

 

 

 L'INS Príncep de Girona va guanyar el 3r premi de la modalitat individual pel treball Pren la paraula! Comunicació Audiovisual.

L'Institut Príncep de Girona ha guanyat el primer premi del II concurs de bones pràctiques TAC en la modalitat de centre, organitzat pel Consorci d'Educació de Barcelona. Alumnat i professorat aprofitant els recursos digitals han aconseguit la  revista digital "Fòrum Digital" que es cararcteritza per la seva senzillesa, l' àmplitud de recull de la vida del centre i la seva disposició en una estètica amable i minimalísta. 

 Infants del Districte d'Horta-Guinardó van participar en l'acte de lectura del tradicional Pregó de Santa Eulàlia. Concretament van estar representades les escoles: Rel, Mare de Déu de Montserrat, Virolai i Torrent d'en Melis.

L'escola Tresfonts va participar al febrer en la iniciativa 'Ja sé llegir!', que pretén certificar que els alumnes han assolit un bon nivell de lectura. El menjador de l'escola es va convertir en la sala d'actes i es van convidar tots els pares. Els 12 nens de segon van llegir el conte 'L'Àfrica d'en Zigomar'.

El  PERIÓDICO distingeix els diaris fets per escolars.

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va entregar a l'Institut Francisco de Goya el guardó al millor grup de primer cicle de l'ESO que van participar en la 12a edició d'El Periódico a l'escola, una iniciativa que distingeix els millors treballs periodístics realitzats per estudiants.

Les escoles Torrent d'en Melis i Tresfonts han celebrat la primera edició del "Ja sé llegir" 

El curs avança pel temps. O és el temps que avança pel curs? Sigui com sigui, ens hem plantat al mes de febrer amb una fita d'estrena: la celebració pública del "Ja sé llegir" de l'alumnat de segon de Primària. La lectura en veu alta d'un conte ben triat, amb tota la inflexió fonètica possible i una dicció gairebé impecable, l'entonació adient i les pauses oportunes, la seguretat davant un públic expectant, el volum adequat del sons, la calidesa de les veus, la quantitat de matisos, la fluïdesa verbal davant del text, l'expressivitat i naturalitat dels infants, han fet de l'acte en qüestió un col·lectiu gaudi sublim.

Reflexionart és una experiència pilot de formació-acció sorgida del grup de treball de Llenguatges Artístics del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona i feta realitat per les escoles i  institucions participants. De la nostra zona les escoles Estel-Guinardó i Torrent d'en Melis hi han participat  en un projecte comú. Cada centre educatiu ha estat tutelat per una institució i ha disposat de l'ampli patrimoni artístic de la ciutat com a referent cultural per fer una reflexió transversal entorn al  gènere i la seva construcció. Les recerques han obert  processos de reflexió i  d'experimentació artística que han donat com a producte diferents obres.A l'exposició, juntament amb les obres finals, es mostren els processos i les imatges que han estat el fons del seu treball, plasmats gràficament en unes constel·lacions que han esdevingut el cel del seu projecte.

Ràdio Arc Iris

Des de l'Escola Arc Iris ens mostren l'experiència de ràdio que preten integrar el treball radiofònic a les tasques escolars ja que la ràdio és un mitjà viu que promou la comunicació, facilita la lectura i la comprensió dels textos i facilita les tasques de redacció dels nois i noies. Ràdio Arc Iris en directe, la ràdio que ajuda a tots els nois i noies de l'escola a llegir i expressar-se.

A l'Institut Monturiol han portat a terme una experiència de treball interdisciplinari, que potenciant la creativitat del professorat i l'alumnat, vol apropar l'art als alumnes, a través de l'artista Mar Arza

L'Institut Vall d'Hebron fa un lipdub, fruit del treball col·laboratiu, dut a terme en una unitat didàctica interdisciplinària amb les matèries de música, educació física i anglès.