Els centres d'Horta-Guinardó fan...

Alumnes de l'Escola Rel han desenvolupat un programa informàtic per convertir l'hort escolar en un smart hort. Ara podran fer-ne el seguiment per internet o amb el mòbil.

L'escola REL ha estat finalista en la tercera edició del Mobile Learning Awards en la categoria d'Experiències educatives amb dispositius mòbils amb el projecte SMART-HORT

Amb el projecte inicial de presentar-se a la FIRST LEGO League,un grup de noies i nois de 4t d'ESO de l'institut Príncep de Girona de Barcelona han preparat un projecte educatiu anomenat SAMNA: Servei d'Aprenentatge i Motivació per a Nens i Adolescents.L'objectiu d'aquest projecte és trobar un mètode que ajudi als estudiants a aprendre d'una forma més dinàmica. Pretén trobar una solució per a què els alumnes posin més interès i aprenguin amb més ganes els continguts de les matèries.

 La revista de centre Fòrum Digital, de l'Institut Príncep de Girona, ha publicat la entrevista amb la inspectora, Rosa M. Girbau.

La reutilització de llibres pot ser una solució per estalviar i ser més ecològics

S'han incorporat a l'ARC dues experiències de les escoles bressol municipals El Cargol i Harmonia d'Horta-Guinardó:

- Experimentem amb diferents materials

- Flotació en aigua dolça

 Canal de TV de l'Institut Príncep de Girona, farcit de documents audiovisuals de creació pròpia, que està vinculat al projecte de la revista "Fòrum Digital" amb més de 130 articles entre entrevistes, notícies i reportatges.

Dins de l'ARC s'ha publicat l'experiència de l'Escola Àngels Garriga: Raves a l’hort , en la que els padrins de 4t de primària ensenyen als seus fillols de P3 l'hort de l'escola.

Les escoles Virolai, Mare de Déu de Montserrat i Rel, han participat en el Pregó de les Festes de Santa Eulàlia, la Crònica de Barcelona, que es va llegir al Saló de Cent.

El  PERIÓDICO distingeix els diaris fets per escolars.

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va entregar a l'Institut Francisco de Goya el guardó al millor grup de primer cicle de l'ESO que van participar en la 12a edició d'El Periódico a l'escola, una iniciativa que distingeix els millors treballs periodístics realitzats per estudiants.

L'INS Vall d'Hebron i el C Virolai van obtenir el 1r premi en la modalitat individual pel treball Junts/es fins l'Everest, un projecte cooperatiu entre l'alumnat de 2n d'ESO dels dos centres que utilitza diferents eines 2.0 pel disseny i lectura de codis QR i per l'edició de suport música.

 

 

 L'INS Príncep de Girona va guanyar el 3r premi de la modalitat individual pel treball Pren la paraula! Comunicació Audiovisual.

Reflexionart és una experiència pilot de formació-acció sorgida del grup de treball de Llenguatges Artístics del Consell de Coordinació Pedagògica de Barcelona i feta realitat per les escoles i  institucions participants. De la nostra zona les escoles Estel-Guinardó i Torrent d'en Melis hi han participat  en un projecte comú. Cada centre educatiu ha estat tutelat per una institució i ha disposat de l'ampli patrimoni artístic de la ciutat com a referent cultural per fer una reflexió transversal entorn al  gènere i la seva construcció. Les recerques han obert  processos de reflexió i  d'experimentació artística que han donat com a producte diferents obres.A l'exposició, juntament amb les obres finals, es mostren els processos i les imatges que han estat el fons del seu treball, plasmats gràficament en unes constel·lacions que han esdevingut el cel del seu projecte.

L'Institut Príncep de Girona ha guanyat el primer premi del II concurs de bones pràctiques TAC en la modalitat de centre, organitzat pel Consorci d'Educació de Barcelona. Alumnat i professorat aprofitant els recursos digitals han aconseguit la  revista digital "Fòrum Digital" que es cararcteritza per la seva senzillesa, l' àmplitud de recull de la vida del centre i la seva disposició en una estètica amable i minimalísta. 

A l'Institut Monturiol han portat a terme una experiència de treball interdisciplinari, que potenciant la creativitat del professorat i l'alumnat, vol apropar l'art als alumnes, a través de l'artista Mar Arza

 Infants del Districte d'Horta-Guinardó van participar en l'acte de lectura del tradicional Pregó de Santa Eulàlia. Concretament van estar representades les escoles: Rel, Mare de Déu de Montserrat, Virolai i Torrent d'en Melis.

L'escola Tresfonts va participar al febrer en la iniciativa 'Ja sé llegir!', que pretén certificar que els alumnes han assolit un bon nivell de lectura. El menjador de l'escola es va convertir en la sala d'actes i es van convidar tots els pares. Els 12 nens de segon van llegir el conte 'L'Àfrica d'en Zigomar'.